Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

torsdag 20 december 2007

Rutten konstnär

Idag tog jag 24 bilder under promenaden på två timmar. Alla är kass. Riktigt, riktigt dåliga. De är tekniskt dåliga och kompositionen påminner om det Elsa, 67, kan förväntas prestera med sin kompaktkamera från 92 på en semester till Canarieöarna.

Dåligt. Det är bara dåligtdåligtdåligtdåligt.

Ibland undrar jag varför jag ens bemödar mig att slösa tid och elektroner på det här hopplösa projektet att sluta vara en dålig fotograf. Det känns rent hopplöst emellanåt. De här bilderna var så ointressanta att de nästan fyller ett pedagogiskt, avskräckande syfte.

Och nej, jag tänker inte visa dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte ens fina bilden från bron blev alltså bra :-(

Den såg jag ju fram emot att få se...

/AF- som nu hittat hit!

Isidor sa...

AF, det är mycket smickrande att hitta dig här.
Nej, inte ens bilden från bron blev bra. Den blev dock avsevärt mindre dålig än de andra...

Inte ens du blev bra. Du blev jättesuddig.