Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

lördag 15 december 2007

Ny kamera på plats, gammal har gått vidare

Det har varit några hektiska dagar med min mor på besök. Jag har tagit tusen bilder, därav ingenting trots en ny kamera...

Till slut fick jag fatt i en Canon EOS 400D. Den är skitbra, och jag är ruskigt nöjd. En mer utförlig recension kommer när jag hunnit känna efter ordentligt. Mönstret med fokuspunkter, organiserade i en ring runt centrumpunkten istället för i ett kors, är något jag eventuellt kommer att irriteras över. Eller bli förälskad i, men det återstår att se. Det verkar som om den här var aningen bättre på att hantera mörka situationer, som ridhus och julfester...

Den trasiga kameran sålde jag för 300 spänn. Jag hoppas det är någon som nu verkligen får glädje av den. Jag var ärlig när jag sålde den om vad som var trasigt och hur det yttrade sig.

MegaStore var till slut butiken som fick förse mig med det nya huset. Datorbutiken.com gav mig ett preliminärt datum för när de skulle få in mitt nya hus till sitt lager, som sedan reviderades med nästan en vecka. Det gjorde mig väldigt skeptiskt. När en underleverantör har börjat rucka på sina datum, kan det lätt bli en vana, och plötsligt sitter man där med något som blivit uppskjutet 12 veckor, en vecka i taget. Jag vände mig istället till TBHsom lovade 1-3 dagars leveranstid. Det framgick dock inte ifall det var från deras eget lager, eller någon annans. När jag morgonen efter avbokade, för att hämta från MegaStores butik istället (minst en dag fortare) visade det sig att TBH mycket riktigt lovade från eget lager, och jag hann precis hindra dem att skicka iväg den.

Alltså:
Full pott för MegaStore, som inte bara levererade som lovat, utan också kunde leverera till sin egen butik 13.00 dagen efter att jag beställt sent på kvällen!

Riktigt bra med poäng till TBH, som levererade precis som lovat. De fick inte extra guldstjärna eftersom de saknar butik i Stockholm, och de har ganska dryga telefontider - bara öppet 9.30 - 12.00

Mediokert betyg för Datorbutiken.com, som hade inte mindre än en timmes(!) telefonkö till sin kundtjänst, och som inte verkar ha ett särskilt stort lager, eftersom de måste ge preliminärdatum för när saker ska anlända dit.

Inga kommentarer: