Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

onsdag 5 december 2007

Ny kamera är beställd

Precis innan jag skrev förra inlägget, skickade jag ett mail till verkstaden och förklarade att jag ville ha ett datum när kameran kunde hämtas, hel eller trasig, eller en lånekamera under tiden. Jag fick då till svar att kamerna var undersökt och att han precis fått veta att reserverdel, i form av ett nytt huvudkretskort, skulle kosta över 3000 och att jobbet med att byta skulle gå på ännu lite mer.

Jag har nu beställt en EOS 400D.

so there.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om verkstaden. Kanske det tog lång tid innan de fick svar från sin leverantör om reservdelen, och att de inte vill säga något innan det var löst? Kanske han drog till med ett "dra åt helvete jag tänker fan inte laga din kamera" inlindat i ett kostnadsförslag. Kanske han varit lite lat, men fick tummen ur igår? Kanske någon varit sjuk?

Egentligen har jag ingenting att säga, varken gott eller ont, om Foto Flod som trots allt varit i branschen sedan tidigt 60-tal och fortfarande frodas. De tycks dessutom vara en av mycket få verkstäder i Sverige som gör den typen av reparationer.

Den där recensionen blev lite av ett fiasko, och jag vill varken råda eller avråda någon att anlita dem.

2 kommentarer:

cjl sa...

Bara en fundering, varför blev det inte Nordic RCC eller Infocare?

Isidor sa...

InfoCare var företaget som söp bort mitt trasiga objektiv, min order och det faktum att Canon anlitat dem för att laga mitt objektiv. De kunde inte svara på någonting, berättade inte att jag inte längre var kund hos dem, och gud vet allt. De var så fruktansvärt oproffsiga att fruns katt hade skött det bättre. Mitt förtroende för dem är waaaaaaaaaaay beyond kass. Det fanns ett skäl till att Canon sparkade dem, vilket du ju själv skrev om.

Nordic RCC hittade jag inte. Fast det hade nog inte blivit bättre där. Nästa gång kommer jag nog också att gå till FotoFlod om det behövs.