Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

onsdag 5 december 2007

Kameraverkstad, eller Varför blir jag ALLTID så besviken

Idag är det två veckor sedan jag lämnade in min kamera på reparation. Då fick jag höra "Vi har nog ett kostnadsförslag till dig i början på nästa vecka, och om den går att laga borde det vara klart i slutet på veckan."
I onsdags ringde jag och frågade hur det gick, och fick ett svar i ganska sur ton att han skulle höra av sig så fort han visste något. Eller om det var så fort det hände något. Båda är situationer han själv råder över.

Idag är det onsdag igen, och jag har fortfarande inte hört Pip. Hur svårt är det att planera sitt arbete? Hur kan man ha så dålig koll att man inte fixar att hålla ett löfte om några timmars jobb på en vecka när? För det är inte fråga om mer än totalt 4 timmars arbete.

Det känns väldigt mycket som att jag är en liten kund, och att min kamera lagas i mån av tid. Det gör mig förbannad. Hur kommer det sig att alla rörelser av den här typen gör på detta viset?

När det här är klart kommer en fullständig recension av verkstaden, och där kommer naturligtvis även deras varumärke att exponeras. På gott eller ont. Just nu känns ont som mest sannolikt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför det tar så lång tid innan man får ett kosntadsförslag beror på att verkstäderna väntar inte bara på din kamera, dom har andra kunder som har lämnat in sina kameror för lagning. Men kunde kan aldrig vänta utan vill helst har allt på stuts. Dagens kunder är stressade, hysteriska, hyperaktiva, agressiva och även korkade. Dom vill direkt ha kompesation om kameran dröjer någon dag extra. Vi hade en kund i butiken och kostnadförslaget kostar 900 kr och man talade om detta och hon godkänne detta. När kameran inte gick att laga så blir hon förbannad för att det inte gick och att hon inte skall betala för detta. Vad tror hon att vi jobbar gratis tyvärr!! Åk till kina så får du lagningen under 100 kr. Tack för mig

Isidor sa...

Torsten, du missade precis hela poängen och gnäller helt i onödan.

Grejen var inte att det tog veckor att ge kostnadsförslaget, utan att det tog veckor att lämna kostnadsförslaget, trots att man lovat att det skulle ta några dagar.

DET är illa. Hade man från början sagt "Vi har tyvärr väldigt mycket nu, så det kan kanske dröja ett par, tre veckor." så hade jag inte sagt något.

I slutänden fick jag precis den service jag avtalat om, och jag är på det hela taget nöjd och har senare även rekommenderat verkstaden till andra.