Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 10 december 2007

Det sista om resterna av min 350D

Nu är den hemma igen.
Den var trasig. Rejält djävla skittrasig. Killen på verkstan sa att han aldrig sett en kamera gå så sönder av en sådan sak. Han hade bytt två trasiga säkringar, som båda ska skydda mot det som hände. Han påpekade att jag inte borde sätta i batteriet, för den blev rejält varm för det var någon skum kortis. Jag valde ändå att transportera batteri och minneskort i huset, för annars skulle jag slarva bort dem. Kortet var varmt när jag plockade ut det, trots att kameran varit avstängd.

Undrar om den redan hostade blod när jag gav den nådastöten...

Han sa också att han egentligen hade velat pruta på priset för att jag ändå skulle välja reparation, eftersom de 500 jag pröjsade i undersökningskostnad inte på långa vägar täckte hans arbete, och jag tror honom, men när bara reservdelen ensam kostade mer än vad min smärtgräns tillät, så sket det sig.

Mitt slutliga omdöme om Foto Flod blir nog ändå att det finns ett skäl till att de lagat kameror i över 40 år, och fortfarande frodas...

Någon som behöver reservdelar?

Inga kommentarer: