Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

lördag 16 maj 2009

Ny policy

När nu den gamla bloggen, med allt det privata, är borta, är det slut på avsaknaden av ansikten. Jag tar nästan bara porträtt och bilder på människor, och det är det jag tycker är mest intressant, så det blir rätt larvigt att inte ha dem i bloggen, och nu finns det ju inte riktigt någon anledning att låta bli längre heller.

Så snart kommer det folk, och kanske lite fler och roligare inlägg!

Steg ett, sonens öga och fotografen reflekterad i detsamma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

SKÖNT!!! Regler är till för att brytas :)
Jag hade också en sådan regel förut, kanske mest för att jag själv inte trivs att vara med på bild, "vill inte jag - så ska även de slippa" men jag märkte ibland att jag tog lite porträttliknande bilder och när dom blev supersnygga så tänkte jag, skulle jag bli så här snygg på bild så skulle jag be om att bli publicerad. Så det är nog så jag tänker mest nu, och helst försöka få till en någorlunda distaherande text så inte fokus läggs på människan och dess utseende.
Met skulle nog vara ganska kul att hänga runt som Stockholm Smygstyle någongång!

Anonym sa...

Förresten jag visste inte att du hade en passion för porträttfoto men nu faller alla bitarna på plats du har kommenterat de flesta porträtten jag har lagt upp och om jag inte minns fel så fick din familj dricka utspätt vatten i en månad för att du skulle ha ett 1.4 objektiv för tusentals kronor!?

Isidor sa...

Observant. Nej, familjen fick inte dricka utspätt vatten i en månad, men däremot fick de klara sig helt på egen hand, medan jag jobbade i en månad, och i lön fick objektivet. Typ.

Du har helt rätt i att bilden på människa ska inte vara med i bloggen, på grund av människans egenskaper, utan på grund av bildens.