Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

torsdag 17 januari 2008

Objektivet är på väg

Nu har jag fått en leveransbekräftelse som säger att objektivet är skickat.
Jag köpte det tydligen på BigBenStore, och de hade i lager.

Det är intressant. Svenska butiker borde kunna köpa från Amazon de med, och sälja med god förtjänst. Det skiljer flera hundra spänn mellan det pris jag betalade nu, och det pris somliga svenska nätbutiker tydligen kan ta.

Jag såg för övrigt att det finns begagnade på Amazon.co.uk som är ännu billigare.

2 kommentarer:

cjl sa...

men priset är ju för att dollarn är så pass billig. Sen har du ju som handlare ett val att antingen handla från rätt lager eller från fel lager. . Man får tydligen inte välja själv (sägs det..)

500kr från valfri säljare på ebay.. 200kr moms+tull
200 kr frakt

men det är klart att det blir billigare att handla från ebay..

Isidor sa...

Nja.
Priset berodde inte på att dollarn är låg. Jag köpte från England, som, såvitt jag vet, handlar i GBP, som är oberoende av dollarn.

Det finns lagar och regler om fri handel som säger att man inte får låsa in en handlare hur som helst. Särskilt, kan jag tänka mig, om man som leverantör inte kan leverera.

Men ja, en del poänger har du nog. Och vi ska bara inte tala om administrationen av sånt där för en liten handlare.