Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 2 augusti 2010

Lärdomar från Pride

1. Om jag ska ha individuella kataloger: Mycket mer automatisering krävs, vilket antagligen innebär att jag antingen måste skapa program som Raven föreslog, eller skapa en egen export-plugin till LR
2. Ge fan i att ge folk individuella kataloger, så är det gratispoäng!!!

Det finns ofantligt vinster i att bara skapa ett stort album, för övrigt. Alternativet är bökigt antingen för att jag måste skapa mitt eget webalbum med en massa inbyggd automatik, eller för att jag måste ha en export för varje bild, även om de förmodligen kan automatiseras. Särskilt i LR. Måste läsa på mer LR...

Ingen tid.

Måste göra saker.

Ingen tid.

Så mycket att göra.

Så lite pengar att tjäna.

Måste ha ny kamera.

Kan inte tjäna pengar på dåliga bilder från dålig kamera.

Måste ha mer pengar till ny kamera.

kan itne tjäna mer pengar. Kamera för dålig.

Suck och överdrifter, men en liten smula stressad blir jag av det här, faktiskt.

Inga kommentarer: