Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 11 juni 2010

Utsikt från min balkong...


Visst är det märkligt.
Samtidigt som dagen kan illustreras med bilden ovan, helt autentisk, och tagen nyss, är den ändå rätt bra, för jag fick följande mail alldeles nyss:

Sanna Lund_lärarteam har skrivit följande kommentar till din inlämningsuppgift i aktiviteten "Fotografi - Visuell kommunikation - Distans 7,5hp vt10"

Hej Isidor,

Bra jobbat på uppgift ett. Du illustrerar dina budskap på väldigt genomtänkta sätt och drar nytta av allt du hittills har snappat upp från kursen. Du är godkänd!

I bild ett får jag inte känslan av att Lillemor är så kort som du beskriver. Du har lyckats gömma detta genom form, vinkling och utsnitt. Skärpedjupet känns ganska då lagom enligt mig. Miljön finns där men är ändå inte påträngande. I bil två tycker jag att du lyckas balansera den stressiga bakgrundsmiljön mot lugnet kring mannen. Hade miljön bakom också varit skarp hade budskapet förvunnet lite och bilden blivit rörig. Bra avvägning.

Ha en fin helg!
mvh Sanna Lund, handledare



Tack, Sanna! Det tänker jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till godkänd inlämningsuppgift :)
Ha en trevlig helg
Lensbabie :)

Isidor sa...

Tack, och detsamma!!!

cjl sa...

Grattis!

Kristian sa...

Innan jag säger grattis och well done till en lyckad uppgift så måste jag fråga om du har lämnat in rena bilder, eller var det bilder + text om hur du har tänkt typ?

Snyggt regn ni har därborta ;)
Förresten galler på balkongen är det för att hålla lokal befolkningen ute?

Isidor sa...

Nätet är för att hålla katterna inne.

Ja, det var ungefär en halv A4 text till de båda bilderna också, där jag motiverade en massa val av bakgrunder, skärpedjup, brännvidder och sådant.

Krille sa...

Då du sitter inne med superkrafter i ditt textande, typ du skulle med lätthet klara av att övertyga en sten om att den inte är en sten. Utan en j-ä badanka!
Så tyvärr blir det inga gratulationer från mig denna gång. Men lycka till med framtida uppgifter