Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 23 november 2009

Ytterligare några bilder från söndagens session.

Det här är en tjej jag gjorde ett dåligt jobb med. Hon är mycket vackrare än mina bilder antyder.

Jag roade mig lite med att leka med lite temperatur, när nu svägerskan så storsin målat rejält. Effekten blev ganska dramatisk.



På den här bilden har jag trixat en del i PS. Jag har gjort
1. kopierat hela bilden till ett eget lager
2. lagt på en mask som gjort hela det lagret transparent
3. gjort undre lagret svartvitt
4. Maskat ut ögonskugga och läppar, så att de synts från lagret med färg.




De här båda sista bilderna är ju ganska lika, men inte samma. Den främsta skillnaden är dock vitbalansen.

Inga kommentarer: