Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 30 juli 2010

Midsommar. Är jag lite efter?

Jag kunde inte låta bli att ta bilder på annat än min egen familj på midsommar. Vi firade i närheten av mina svärföräldrars sommarstuga i skärgården, där de har ett "traditionellt midsommarfirande"*. Framförallt kommer lokalbefolkningen, både unga och gamla, och många har klätt upp sig i sommarkläder och blivit ganska fina. Inte så få har snott ihop kransar.

Kransarna fick bli lite tema för dagen.
Here goes (Alla bilder tagna med Nikkor 135 och 2x TelePlus, bländare 3,5, efter konverter)...



En krans


Krans


Krans


Krans


Krans


Och den här killen undrar jag om han var på riktigt. 80-talet är tydligen tillbaka på en hel rad olika plan, och grabben hade hittat autentiska byxor, som var obscent korta, och han var så djävla nöjd!




* Läs: Fett PA och en hurtfrisk lekledare/sångerska och en typ med dragspel.

Inga kommentarer: