Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 21 september 2009

Skärpa!

Idag har jag fått mina nya glasögon. Jag har inte haft glasögon innan. För 15 år sedan hade jag en syn som fullständigt kraschade alla tester. Jag såg allt. Perfekt. Flugskitarna på bokstäverna på nedersta raden. Jag såg de enskilda bakterierna i porerna i ett ansikte två hundra meter bort. Och allting på nära håll. Perfekt färgseende.

På sistone har jag märkt att jag har svårt att urskilja om en bild på skärmen verkligen är helt skarp, eller inte. Allt oftare måste jag förstora den, och titta på den i skala 1:1.

Men inte längre. Jag är nu glasögonorm. Och jag ser. Fan va skarpt det blev. Jag har tänkt jag skulle göra detta i ett år, men inte fått tummen ur. Men NU!

Haha!

Inga kommentarer: