Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

onsdag 15 april 2009

Måååååånga bilder

Under påsk var vi, hela familjen Katt, ute och Reste. Vi hälsade på alla, och alla skulle förevigas, hållandes ett barn eller två i famnen. Det blev 1400 exponeringar. Ungefär en fjärdedel åkte rakt ut på rent teknisk undermålighet, och övriga behöver gallras hårt.

Det blir lite jobbigt det där att gallra. Dels är jag dålig på att kasta. I takt med att bilderna blir bättre (ja, inte så fort, men ändå) höjer jag inte ribban för vad som ska slängas, med följden att jag sparar mer och mer bilder. Dessutom tillkommer ju vid tillfällen som Första Gången Farfar Träffar Nya Barnbarnet aspekter som att det är en bild värd att spara pga av motivet och händelsen. Suck. Jaja. Några fåglar ska nog komma till bloggen, även om nästan alla andra bilder är ansikten...

Inga kommentarer: