Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 13 mars 2009

Morgonljus över Stockholm

Imorse, på väg till jobbet, var det ett väldigt vackert ljus ute. Spännande.
Jag hade, såklart, ingen kamera med mig, men det är ändå värdelöst att fotografera genom skitiga tunnelbanefönster. Tunnelbanan går för övrigt ovan jord det mesta av min resa.

Jag passerar bland annat Skanstullsbron på vägen, och det är en fantastisk utsikt över Årstaviken. I öster var himlen blå, och solen stog fortfarande ganska lågt, men i väster var himlen ganska mörk, dels av moln, dels av den tidiga timmen. Det gjorde att alla hus jag tittade på, särskilt sig Södersjukhuset och Essingeöarna, var vackert belysta av morgonsol, mot en mörk bakgrund. Det var oerhört effektfullt.

Och ingen kamera... Jag ska springa hem, och då kan den inte vara med.

Inga kommentarer: