Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 22 september 2008

Höst och dåligt

I förrgår var jag och några vänner ute på barnvagnspromenad och beskådade det sällsynta fenomenet Vacker Höstdag. Fast skönheten var begränsad till korta tidsintervall.

Jag tog sjukt många riktigt dåliga bilder. Jag undrar nu bara... Varför?

Det är ju bara en massa jobb med att gallra sedan.

Och idag slog jag, som vanligt, sönder ett 50mm-objektiv men jag tror jag fick ihop det igen. Och jag har ju ett i reserv också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter datorbryt (krasch) är man så äntligen tillbaka på nätet... och som vanligt blir jag oerhört inspirerad av dina bilder och blogginlägg! Hästar i ridhus har jag dock givit upp (ellerja... de rids ju mest utomhus så här års!), och den där tiden jag vill ha att lägga på "konstnärsfoto" kan jag, hur jag än försöker, bara inte få till! Får, häst och hundar tar all tid - glad jag hinner med att uppdatera hemsidan! ;-)
Bockar och bugar för din härliga blogg, den kommer att få ut mig på "fotouppdrag" en dag, när det bara skriker "fooooootaaaaa" i höger pekfinger! ;-)

Isidor sa...

Tack!
Det är oerhört smickrande att få höra att man inspirerar!

Heja heja!

Ta med kameran alltid, så att du kan passa på när det råkar komma något fint...