Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 23 juni 2008

Födelsedagspresent

Moder natur gav mig ett rådjurskid i födelsedagspresent. Rådjurshonor springer ifrån faror och lämnar sina ungar i hopp om att dra till sig uppmärksamheten. Det funkar dåligt på människor som dock inte är så stora hot när vi kommer gående.
Den här var fortfarande våt (nej, jag kände inte) och måste ha varit precis alldeles nyfödd. Den låg helt stilla och tittade på mig och poserade lite. Till synes helt oberörd.

Fast 50mm och inte alltför liten bländare. Jag ville inte ta risken att sumpa bilden med ett för kort skärpedjup...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, inte mkt att klaga på på den inte.

Isidor sa...

Man tackar, man tackar!

Anonym sa...

Vilken underbar bild!!
(Och som vanligt förstår jag mig bara på att utala mig om motivet...)

Anonym sa...

Vilken sötnos!! Otroligt tillfälle och jag hoppas du var försiktigt men det tror jag! :O)

Har du kollat om den finns kvar på samma ställe någon dag senare?

//Anneli

Isidor sa...

Jodå, jag var ruskans försiktig. Den hade dragit bara någon timme senare, tillsammans med det äldre syskonet och mamma.