Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 24 oktober 2014

Nytt antihöstdepressionsprojekt

Som bot mot höstdepression anges alltid: "Gå ut och få lite sol på lunchen".
Ja, men vafan? Hur gosigt är det att gå ut i oktober på lunchen? Hela grejen med höstdepressionen är ju att det är rätt omysigt att gå ut. Kallt och mörkt och rått och djävligt.

Så hur gör man för att komma ut - varje dag? Jag hittade på ett projekt, så att jag har ett syfte med att gå ut. Så länge jag behöver tänker jag publicera en bild på Instagram varje vardag, under taggen #daily_lunch_picture, med följande begränsningar:
  • Den ska vara tagen på lunchen
  • Den ska vara tagen utomhus
  • Den ska vara tagen den dagen. En bild ur varje dags urval
Det här var den första:

Du hittar den här:
http://instagram.com/p/udzWwInpY1/?modal=true

Inga kommentarer: