Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 31 januari 2011

Stolt fader

"Pappa, ta kort då!"
"Va? Vadå?"
"Ja, men det är ju så fint LJUS!!!!"

Solen strålar mycket riktigt in i köket vackert.

Naturligtvis roffar jag inte åt mig allt ljuset själv, utan hämtar gamla kameran till sonen, som plåtar lillebror.
"Lillebror, ställ dig där i solen!"

Äpplet faller inte långt från päronträdet eller vad det heter. Och det blir bra. Han tar kalasbra bilder. Jag känner mig lite hotad...

Lillebror sprang och hämtade den gamla kasserade analoga kameran som numera är tappadigolvetleksakskamera.

"Håll i boken Lillebror, så tar jag tott på dig!, så både du och boken kommer med på bilden. Lillebror, titta på mig."

Inga kommentarer: