Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

lördag 2 oktober 2010

Ett par av de första bilderna.

Ja, såklart det blir bilder på barnen. De var liksom till hands. Jag hade inga naturkatstrofer, fantastiska utsikter med vackra solnedgångar, inga häftiga gatuartister och inga modeller. Det blir barnen.

Fast just jag är ju förstås rätt förtjust i just de här motiven. Förstås.

Helt oredigerat och direkt ur kameran. Såklart.

Det går att klicka för högre upplösning.



4 kommentarer:

Krille sa...

Jag har lite svårt att tänka mej hur du ska lyckas att ta en coolare bild en den första, men det är ju inte mitt problem...

Isidor sa...

Tack!

Det är alltid svårt när ens egen avkomma är motiv, för man vet aldrig om det är motivet eller bilden som är bra.

Krille sa...

Om jag ska vara helt ärlig så är ju tvåan avsevärt mycket bättre, snudd på ett konstverk.
Men ettan är ju så dretkul att titta på, jag kan iaf inte hålla mej när jag tittar på den!

Isidor sa...

En annan rolig sak är att precis efter att första bilden tagits hade han sönder glasögonen.

Fast nog är andra bilden egentiglen bättre. Men första roligare. Å andra sidan uppstår ju bildupplevelsen hos dig. Som det brukar heta.