Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 3 augusti 2009

Backup!

Jag är lite nöjd. Nyligen upptäckte jag att min befintliga nätverksdisk på 500GB var snudd på full. Det fanns en på 1TB på rea på Dustin, och jag slog till. Den har legat i fyra veckor, för sånt hinner man ju inte med på semestern, men nu är den med, och ett första jobb, som kopierar ALLT kör just nu.

Jag är lite nöjd med att det som tog allra längst tid när det gällde att få igång den var att fysiskt göra plats för den, försöka koppla in den, och inse att switchen var full, gå och hämta en switch till, försöka koppla in den, inse att strömdosan var full, hämta en till, koppla in den, inte ens trycka på en knapp.

Att koppla bort den gamla "Nätverksenheten" på min windowsburk, och lägga till den här istället tog tre minuter. För ren kosmetik och för att jag kunde fick den lilla burken byta namn på nätverket.

SÅ vill jag ha det. Sätt i sladden och kör. Det behöver inte vara svårare.

Och alla ni mac-fantaster som säger att man måste ha mac för då blir det enkelt. Det blir fan inte enklare än såhär. Samma backup-jobb går som jag haft innan. Jag har inte ens petat på det.

Sådeså!

Läs alltihop en gång till, det är sällan jag har åsikter som inte involverar grova könsord när jag talar om datorer, trots 180 högskolepoäng i ämnet från en välrennomerad teknisk lekskola. Eller kanske just därför.

Heja IOmega!

Inga kommentarer: