Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 8 juni 2009

Hästar

Som utlovats i en kommentar på en annan blogg, börjar jag med tävlingen. Två av bilderna illustrerar en väl använd förolämpning från Vilda Västern-genren. Den första som gissar rätt får offentlig cred för det.

I övrigt är jag lite nöjd med några bilder med action. Först hade jag tänkt skriva om att jag inte begriper det här med att beskära, men exemplen var så ruttna att de inte fick vara med här, men poängen var att somliga bilder var mycket hårt beskurna, så att stora delar av hästen inte kom med, men var ändå tilltalande komponerade, tyckte jag, medan andra, som var ungefär lika hårt, en annorlunda, beskurna var anskrämliga. Och nu funderar jag på varför, för egentligen skilde det inte så mycket. Båda hade faktiskt huvuden som var klippta men på olika sätt.

Har någon tips om "tumregler" att starta med för att begripa, och varför?

Och så några av bilderna, såklart.






Inga kommentarer: