Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 18 augusti 2008

Proffs!

Rent tekniskt är jag faktiskt ett proffs. Jag har fotograferat på betald arbetstid på explicit uppdrag av vår VD. Stock. Bilder som är tänkta att användas till företagets hemsida.

Det är smickrande och roligt och jag blev rätt nöjd med resultatet. Föreställ er de loggor jag retuscherat bort från muggen och pennan, bara, så blir det roligare på en kommersiell hemsida.

Muggen-och-pennan är plåtade på älsklingsfavvofiket, och muggen innehåller faktiskt min morgonlatte. Jag fick den i jobbets mugg med logga, så att jag kunde ta bilden i deras fönster. De har, såklart, ett panoramafönster mot gatan, som alla fik, och en bänkskiva och barstolar. Där stog prylarna bra, tyckte jag.



Det finns såklart fler bilder. Bilder på folk som diskuterar något tekniskt framför en dator, t.ex, medan solljuset flödar in genom fönstret. Folk som, "naturligt avslappnade" sitter och fikar med en mugg med logga på. Min arbetsgivare har alltid varit noga med att inte använda modeller, utan de egna anställda, och inte bara av snålhet. Man vill visa upp något äkta. Det känns bättre att stå på arbetsmarknadsdagar och veta vad människorna på bilderna heter.

Ja, tack! Som alltid, all konstruktiv kritik emottages tacksamt, och nu, när jag är proffs, väntar jag mig tuffare kommentarer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej, tufft var det begärt!

Bild nummer 1 är helt enkelt mer spännande. Den har en otroligt bra komposition och färgen skiljer ut bilden från vardagliga kontorsbilder...som den nedan som liksom är så...förutsägbar.

Om tekniken på båda bilderna säger jag bara - du är ett proffs ;-)