Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

tisdag 22 april 2008

Arrangerade bilder, men klantig fotograf!


För någon timme sedan satt jag utanför huset i solen och läste, och hade ett glas saft bredvid mig. Då "såg" jag en bild jag kände att jag vill ta, så jag gick och hämtade alla pryler - stativ, en kanna vatten, ett vackert glas, en diskhandduk och kamera.

Jag ställde upp kamera och glas, fokuserade noga, och började plåta. Efter varje försök torkade jag av glaset och ställde tillbaka det.

Men...

Jag glömde såklart att fokusera om mellan varven, varför en hel del bilder, rätt exponerade, ball komponerade och med ett fotografiskt spännande innehåll, typiskt Stock, blev suddigt. Resultatet blev ok på några av bilderna, men de flesta var kass.

Fan. Jag får göra om imorgon. Min 350 fokuserade när man tryckte av på fjärrutlösaren, men det gör inte min 400. Undrar om den inställningen finns någonstans. Det är lite störigt...

Inga kommentarer: