Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 9 maj 2008

överväger att lämna IstockPhoto

För ett tag sedan skickade jag in en bild till iStockphoto föreställande en hand som håller ett vinglas med vatten. Glaset är belyst av solljus genom panoramafönster, men bakgrunden är mörk. Jag fick avslag eftersom den var dålig utskuren - "Bad isolation issues". Men den var inte utskuren alls. Det enda jag gjort med den var att fixa lite med svärta och kontrast och det vanliga.

Jag fyllde alltså i formuläret för en "överklagan" och idag fick jag svar. Hela konversationen stinker i mina ögon av Goddag Yxskaft, och det stör mig som F*N! Jag blir förbannad när folk dissar mig utan att lyssna. Ja, har har bifogat ett litet urklipp av fingrarna från min orginalbild, där det onekligen ser ut en aning som om någon slarvat lite när vederbörande skurit ut en bild, men... Notera också att jag inte får svar på mina frågor.

=====
Hi!
This file has not been isolated. It is shot against a dark background far away. This is the second time this happens regarding my images. Do I have to explicitly tell the image has not been isolated?

As for the color/lighting. Of course there isn\'t much color. It\'s a glass of water! I would be immensely helped if I were given a clue as which of the following...

--

Comment:
Hello Felix

As you’ve requested I’ve taken another look at image number 5898043 which was rejected due to isolation issues. After doing so I have come to the conclusion that original inspector made the correct decision. See attached sample, the edge of the hand looks weird. I also find your image underexposed.

Inga kommentarer: