Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

lördag 15 mars 2008

Paparazzi

Kattmamman lyssnar precis på ett gammalt radioprogram (hon lägger Poddar på hög!) om En paparazzis sommar, eller något sådant.

Den porträtterade är en genomosympatisk människa, som anser sig äga kändisarnas privatliv. Han vill hämnas på Justin Timberlakes mamma för att hon till slut blev förbannad och slängde ett glas vatten på honom, när han försökte ta bilder av hennes svärdotter. Det gjorde hon förbannat rätt i.

Det är lite märkligt att den typen av integritetskränkande beteende är tillåtet. Man får inte sätta upp kameror där en miljon av våra värsta gangsters hänger, men vem som helst får vara en stalker och förfölja en kändis, bara han har en kamera i handen och säljer bilderna.

Jag brukar fråga folk innan jag tar en bild, och även om bilder tagna på någon som inte är riktigt med brukar bli bättre (Nej, få jag känner trivs som modeller) skulle jag aldrig göra något med bilden utan motivets tillåtelse.

Nej, fy. Till och med kungen har nog rätt till lite privatliv iallafall...

3 kommentarer:

cjl sa...

Antar att det var P3 special från i höstas med Poppe Linge.


http://cjl.se/2007/11/20/paparazzi-inte-sa-hett-i-sverige/

Isidor sa...

Japp, det var det.
Frun ligger som sagt lite efter med sina poddisar. Hon har för många!

Cinks sa...

Ryktet går att du fotar rumpor...hoppas du frågar först *höhö, jag kan se det framför mig: "Du, får jag ta en bild på din rumpa". S M O C K ! !*