Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

tisdag 16 november 2010

Galapremiär av Harry Potter

Nu är jag trött. Gud vad trött jag är. Först en dryg timme utanför Rigoletto på Kungsgatan, med Kändisar, och sedan hem och sedan natta barn och sedan ta hand om bilder.

Min blixt strulade alldeles förfärligt, eftersom jag hade dåliga batterier, och såklart hade glömt ta med fräscha, så det tog en minut att ladda upp kondensatorn i den varje gång. En bild på nästan alla som ställda upp sig fick jag. Knappt. Många ganska dåliga. Ett lånat Canon EF 17-85 USM funkade, men var inte så bra som jag hade velat, egentligen. Så det måste jag också köpa ett nytt. Min tjugo år gamla blixt är gammaldags ETTL-standard, så den kan inte kommunicera med kameran, annat än att den går av när den ska.


George Harris - Kingsley Shacklebolt

Inga kommentarer: