Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

söndag 28 november 2010

10.000:e bilden med 7:an

Idag passerade jag strecket 10.000 bilder med den nya EOS 7:an, som köptes i början på oktober. Mycket bilder blir det. Det här är över 500 bilder i veckan i snitt. Det är mer än jag klarar av att ta hand om. Så jag måste bromsa. Igen. Läst det förut?

I det här tempot skulle jag producera runt 70 000 bilder om året. Med nästan 30MB per bild att spara blir det... Skitmycket! Med de här volymerna blir det faktiskt dyrt att fotografera på grund av all backup-disk man måste ha.

Suck...

4 kommentarer:

Lensbabie sa...

Gillar färgerna här :D
Å barnens glädje över snön.

Det är nog bäst du försöker vara lite återhållsam som det verkar. Annars kommer du att drunkna i bilder.

Jag var ute på uppdrag i går, två grejer som skulle göras. Jag kom hem med 56 bilder. Kanske lite i underkant men det kändes faktiskt riktigt bra.

Ha en fin och bra 1:a advent. :D

Isidor sa...

Ja, det händer redan. Jag drunknar. Så jag ska skärpa mig. Igen.

Och tack detsamma!

Calle sa...

min kommentar verkar ha försvunnit i cyberrymden.

1, stäng av serietagning
2, sluta plåta raw, förutom då du verkligen behöver det
3, radera radera radera

Isidor sa...

1. Serietagning av, check!

2. Raw: Nej! Problemet är inte främst utrymme, utan tid att redigera.
3. Radera radera radera: Check!

Tack för hjälpen dock!