Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 18 juni 2010

Laddad, men lite orolig

Imorgon ska jag plåta som aldrig förr. Det är konkurrens, alla andra har mycket bättre grejor än jag, vilket spelar stor roll om vädret imorgon blir som idag, och det är ju inte alls osannolikt.

Jag har gjort en "trappstege", genom att helt enkelt vinkelslipa av lite onödiga saker från en vanlig köksstege.

Packlista:
Kamera
Alla objektiv
Stativ
Den tjockaste dunjackan
Mackor
Dricka
Pall
Dator
Telefon
2x Regnponcho
Regnjacka
Paraply
ACKREDITERINGSBRICKOR FÖR HELVETE


Att göra ikväll:
Packa
Ladda batterier
Tömma och formattera kort
Torka av alla linser
Kolla packningen.
Kolla packningen igen.
Bre mackor
Kolla packningen en gång till.
Sätta fast stegen ytters på packningen
Svära lite?
Om möjlighet ges: Komma i säng i tid.

Typ.

Ska jag vara helt ärlig? Jag har inte jättestort hopp om att ta Den Där Riktigt Bra Bilden Som Säljer.

Men jag ska fixa bokföringsprogram i helgen, och skicka min första faktura någonsin. tjugonio stycken till, och jag kan köpa mitt nya kamerahus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å herre ska du släpa runt på allt det där hela dagen i morgon. Det låter som du kanske skulle dö i den där dunjackan. Finnes alternativ kanske? :) Jag är faktiskt inte avis med tanke på packningen.

Roligt att kunna köpa ett nytt hus. Det behövs när man har fotografering som jobb. Coolt att bli proffs. :)

Lycka till i morgon
Lensbabie :)

Isidor sa...

Tack!
Jag tänkte alltså packa den där jackan i en stor ryggsäck, tillsammans med det mesta andra jag ska ha, inklusive min lilla stege. Fast den är inte så jättestor, som en hopfällbar pall bara.

Om det är samma väder som idag, och jag ska stå stilla ute i det i en timme eller två, utan tak eller vindskydd, då ska jag ha den på mig. Jag tänkte inte ha den när jag promenerar runt!

Kristian sa...

Vad bli're på mackorna?