Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

torsdag 24 juni 2010

Kompaktkamera?

Jag har övervägt att skaffa en liten, ganska billig, kompaktkamera för att de är smidiga att ha med.

Alldeles nyss plockade jag ut några bilder ur telefonen, och insåg att de faktiskt blir ganska bra, åtmisntone i dagsljus. Anmärkningsvärt bra. Visst, telefonen är bökig när det gäller att få igång kameran, och visst tar det lång tid från det att man trycker på knappen tills bilden tas, och visst suger den apballe om det är lite för mörkt, men, strikt talat, två av tre av det där gäller ju även en billig kompaktkamera.

Jag skiter nog i kompaktkamera, tror jag.

3 kommentarer:

Krille sa...

En Canon S90 tror jag att du skulle trivas med (-:

annannan sa...

Plus att telefonen har du alltid med dig. Med den tar du bilder som annars aldrig skulle ha blivit av. Som kan vara bildmässigt enormt intressanta.

Säger en bildintresserad amatör som egentligen skulle hålla klaffen på den här bloggen där jag ser hur du blir proffsigare och proffsigare!

Isidor sa...

@Annannan
Sant, telefonen är alltid med. En kompaktkamera skulle också kunna vara med, nästan, alltid. Fast problemet är ju att jag alltid har kameran med och tar för många bilder.

Vidare:
Du ska VERKLIGEN inte hålla klaffen. Jag är jätteglad att någon tar sig tid och ork att kommentera, och uppskattar alla former av konstruktiv kritik.

"Proffsig" och "duktig" är dessutom långt ifrån samma sak, så snälla, sluta inte!!!!!!

Och tack för de fina orden.