Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

tisdag 18 maj 2010

papparazzi och backuper

Idag hade jag ett par timmar över att slå ihjäl i närheten av Stureplan. Det lär vara gratispoäng för Kändisfoto*, så jag tänkte försöka mig på det. Jag var kamouflerad med en barnvagn. Med naturtroget barn. Och kamera. Och teleobjektiv.

Och kände inte igen en enda kändis.

När jag och en kompis promenerat tvärs igenom sturegallerian sa hon "Ja, nu har du missat åtminstone fyra kändisar".

Jag har alltid satt en ära i att inte engagera mig i skvallerpressen överhuvudtaget, och nu blir jag alltså straffad för mina principer. Alltså, de där som gäller så länge jag inte kan tjäna pengar på dem.

Hade klockan inte varit för mycket, och hade jag inte varit för trött, hade det kommit upp lite bilder här ändå.


Och alldeles nyss trodde jag att jag lagt till bilder i fel "katalog" i Lightroom, och att programmet själv därför läst in andra närliggande kataloger med drygt 8000 bilder. Så jag plockade bort dem från Lightroom. Det tog kräklång tid. Och var fel. De skulle inte bort, och det gick inte att göra ogjort. Jag var rätt nöjd med en fem dagar gammal backup på databasen då, kan jag säga.


* skvallerpressprostitution

Inga kommentarer: