Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

söndag 17 februari 2008

By common request (den sålda bilden)

Det här är alltså bilden någon köpt. StockPhoto är ett helt nytt sätt att se på bilder. Det handlar inte om den mest estetiska bilden, utan det handlar mest om den mest tekniskt perfekta bilden av ett motiv. Det är lite annorlunda, men nog bra att lära sig. Har man det tekniska på plats och intuitivt blir det lättare att få estetiken som man vill ha den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Meningar är överflödiga, ett ord räcker: stunnig! (eller vad det nu heter på amärikaaanska). Och appropå det så tänkte jag åka till amäärika på fredag och kanske köpa det där Nikon-objektivet som jag har siktati in mig på. Vilket sammanträffande, på nåt sätt :-) Frågan är om jag vågar ta med mig stor-och fin-kameran eller bara lillen? Äny iksperiäns?

Isidor sa...

Vad ska du med stora fina kameran till om du inte använder den? Klart den ska med!

Jag har vandrat genom kapstadens kåkstäder med min kamera på axeln. New York kan inte vara värre...

Anonym sa...

Okej, då får den åka med! Och jag har surfat på objektivet som tydligen är 1500 billigare i staterna. Litet jippi till :-)