Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

lördag 15 september 2007

Vackert ljus


I onsdags var det ett sällsynt vackert ljus över ridbanan när frun red. Jag roade mig även denna veckan med att ta skitmånga bilder, men bara hälften så många som förra veckan. Denna veckan ansträngde jag mig mer på varje bild, och förlitade mig mindre på de stora talens matematik. Det blev bortåt 150 bilder, varav ungefär 30 faktiskt var helt ok bilder. Jag lade upp fler i webalbumet åt de som ridit, eftersom de inte är så intresserade av den fotografiska kvaliteten som de är av motiven.

Den här bilden kan ha varit den bästa.

Ljuset var ett varmt, rött kvällsljus som var ganska lågt. Ett sådant ljus ger mycket färg och skarpa skuggor. Det är tyvärr alldeles för klent egentligen för att man ska få bra bilder såhär dags på kvällen, men efter omständigheterna är jag rätt nöjd med skärpan ändå.

Som vanligt emottas alla kommenterar tacksamt.

Inga kommentarer: