Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

torsdag 10 januari 2008

Seriösa webbutiker?

För ett tag sedan köpte jag en ny kamera.
Strikt talat köpte jag tre, men två av dem valde jag att avstå. Den första hade inget definitivt leveransdatum, och den andra hade ett, men det syntes inte, och jag fick den till samma pris på annat ställe.

För ett par dagar sedan fick jag min kreditkortsräkning* där jag förväntades betala för inte mindre än tre kameror. Vafals? tänkte jag och ringde Eurocard, som ville att jag skulle redovisa varför jag inte ville betala, och sedan berätta det för dem så skulle det säkert lösa sig.

Jag kontaktade alltså de två butikerna som tagit för mycket pengar och bad dem redovisa kassaflödet i mitt ärende.

TBH.se svarade med följande:

Hej

Tyvärr verkar det ha blivit missat, nu är det dock gjort, 5759 kr återförda
till ert kort idag 8/1

Mvh
Tbh.se


Ett misstag kan hända, och de ber om ursäkt, eller nästan iallafall. De erkänner att de gjort fel. Det är ju en halv ursäkt.

Datorbutiken.com däremot, svarar såhär:


Hej

Vi fixar en återbetalning till ditt konto igen, det tar dock någon bankdag innan pengarna syns på ditt kort igen.

Med vänlig hälsning
Kundservice


Förlåt? Ja, fattas bara, era djävla apskaft att ni betalar tillbaka nästan femtusen spänn för något jag avstått! Att TBH gjorde fel kan jag förstå, för jag ringde fem minuter innan paketet skulle gå iväg, och de fixade det ganska ad hoc. De var serviceminded, och jag kan förstå att någon missar krediteringen där, men hos Datorbutiken.com plockade jag bort ordern via deras hemsida själv. De går ju inte att ringa till... **

Nej, datorbutiken.com kommer jag nog aldrig mer att besöka tror jag. Och inte kommer jag att rekommendera någon annan att göra det heller.

* Jag handlar normalt inte på kredit på det viset, men eftersom pengarna jag skulle betala med inte fanns på mitt konto ännu så...
** De har över en timmes telefonkö.

Inga kommentarer: