Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

tisdag 15 januari 2008

Canon EF 50/1,8 II

Det där är skumt. Bortsett från att jag har sönder dem på löpande band, alltså.

Det objektivet är så förbannat slut precis överallt. Det står inte att uppbringa i Sverige och väldigt få yttrar sig om när de ska få hem något. Det billigaste jag sett här kostar ganska precis en tusenlapp. När det finns, alltså. Det dyraste jag sett är ungefär 1400.

På amazon.co.uk kan man köpa ett. De påstår iallafall att de har på lager och förväntat leveransdatum i Sverige för det jag precis beställde är om ett par dagar.

Drygt åtta hundra spänn inklusive frakt.

Hur hänger det här ihop?

Jag hoppas bara att det inte berodde på att någon på andra sidan havet är dåliga på att uppdatera sin lagerstatus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också letat efter ett 50/1,8. Tycker det känns mer än skumt att leverantören till världens största kamera märke får slut på sitt lager, och ännu ynkligare dom kan inte meddela när det kommer nya objektiv till Sverige.

Unknown sa...

Märks att ni har letat mycket!

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?itemid=1556569

Isidor sa...

Cookieness, är du ironisk över att vi inte hittade objektivet för tre månader sedan, och att Scandinavian Photo har det i lager nu, eller är du imponerad över att det går att köpa så mycket billigare än hos Scandinavian Photo?

Anonym sa...

Är rätt lätt att genomskåda. De tjänar inte så mkt pengar på de billigare gluggarna. Är ju inte konstigt att deras f/1.4 glugg finns i stora massor medans f/1.8 bara kommer in ett par få i taget.

För varje person som inte orkar vänta och tar f/1.4 istället så blir dom lite rikare ^^

Isidor sa...

Låter inte alls långsökt...