Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 21 januari 2011

Isidor Trendspanaren

Häromdagen konstaterade jag att en allt överskuggande trend inom Model För En Dag är porträttet på tjej hängandes på reflekterande yta (spegelbord?).

En annan trend bland hippa konstnärliga fotografer är att anstränga sig för att fucka upp bildkvalitet. Man tar en bild, som måhända är väldigt bra, och sedan drar man i färgerna för att få till det där "bleknat färgfoto från 70-talet", och så drar man lite i brusreglaget också. Det gör ju inget om man råkar ha med sin jag-har-en-egen-ironisk-stil-med-sjuttiotalskläder-och-har-inte-klippt-mig-det-här-årtiendet.

Jag måste säga att jag inte alltid blir så impad. Ibland är det på sin plats, men... ganska ofta nog ändå inte. Tycker jag.


... och gör sedan säkert likadant imorgon, när trenden kommit ifatt mig!

Inga kommentarer: