Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 4 december 2009

Nikkor 135/f2

Nu har jag klämt och känt lite på min nya ring. Den här bilden tog jag för två veckor sedan, ungefär, och det var en av de första med nya ringen. Jag är faktiskt ruggigt nöjd. Jag är inte säker på bländaren, men det är ett rätt lågt värde.

Och det här blir ju bra. Det funkar faktiskt. Nu ska jag bara skaffa mig ett finare hus, så att jag kan få en ordentlig prismasökare. Det är liksom nästa steg. Först 165 spänn för en ring. Sedan 20 000 för ett hus...

2 kommentarer:

Krille sa...

PUST!!!
Vilken tur att att jag inte hoppade på den senaste 135/2'an auktionen på tradera. Med mitt 135/2.8 så blir hustaken minsann spikraka. Men förutom det såg det ganska underbart läckert fränt ut :-((

Isidor sa...

Alltså, det där med hustaken är inte objektivet. Jag har köpt en speciell mellanring, den kostade 8000 spänn, men det var det värt. Det är en ultraspecialkonstnärligabilderring. Den hjälper oss som bara gör allt tekniskt perfekt att få lite mer konstnärlig känsla i bilderna.