Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

tisdag 3 november 2009

Jag är en billig...


... fotograf. Vad trodde du?

Igår sålde jag en bild "on spec"*. Jag gick in på Kafferian** där jag tagit den, och visade en utskrift från jobbets laserskrivare (600dpi) och frågade om han tyckte om den. Han blev mycket glad, och då gick jag tvärs över gatan och köpte den på fotopapper (15x20). Imorse kostade min Cappucino ingenting. Så nu har jag gått ungefär plus minus noll ekonomiskt. Vem vet? Kanske min stora konst snart hänger på väggen på en stylead servering? Jag återkommer!





* On Speculation
** Den kaffeintresserade kan läsa mer på
riktigtkaffe.se
prbendel.blogspot.com

1 kommentar:

Maja Gräddnos sa...

jättejättejättefin!
Åh...nu blev jag cappucino-sugen