Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

fredag 27 mars 2009

Lugn fredag, Föräldraledig lördag

Det är fredag. Det är lugnt. Det är soligt. Jag har förhoppningsvis en trevlig lunch med en vän jag inte träffat på länge för han jobbar så mycket och off. Imorgon är jag Föräldraledig, och ska få vara alldeles själv och vuxen. Bara. Jag och min kamera. Bara. Hur fint det än är med en fin familj behöver man ibland en dag när man kan få sitta ner och faktiskt komponera en bild, och låta det ta en halvtimme, och sedan få lov att försöka ta den, utan att behöva vara snabb för att undvika rörelseoskärpan orsakad av att någon rycker i kameraremmen, eller trycker näsan mot linsen. Det är skitjobbigt att torka bort näsflott från linsen. Och imorgon har jag en sådan dag. Det kommer att bli bilder som inte huvudsakligen är porträtt, och som därmed kan postas i bloggen. Minsann!

Jag tänker börja skittidigt, och försöka fånga Årstaviken i soluppgången från Skanstullsbron. Kanske även Hammarby. Man får se. Jag ska äta frukost inne i stan. Kanske på Söder om det finns något öppet.

Och det ska vara sol. Det har jag beställt. Det är sol idag, och det kommer att vara sol imorgon. Och i väntan på detta bjuder jag er på annan, fotorelaterad kultur. Någon har blandat två av mina favoritkulturyttringar, foto och serier.

Stort tack!
© 2009 Aaron Johnson, skapare av What The Duck

Inga kommentarer: