Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

lördag 31 januari 2009

Nigeriaobjektiv, del 3

Nu är det borta.
Objektivet är sålt till tjejen som hörde av sig och köper det i present åt sin syster.
Du, spånet, som inte var läskunnig - "Eventuell frakt betalas av köparen" - dig tänker jag inte ens svara. Såhär svarar man inte på en sådan annons:
"Det låter ju bra.
Om du betalar frakten så tar jag det."
Nej, du tog det inte. Hon, den trevliga tjejen hann före och betalade tusenlappen kontant. Inget tjafs.

Men min Nigerianska vän då, frågar säkert vän av ordning, jo, han skrev såhär igår, sent på eftermiddagen:
"Hello


Thanks for the paypal Request I will go for the payment now
Thanks
/The nigerian dealer"


Mitt Paypal-konto har inte fått några pengar. Oväntat?

Blocket har för övrigt bekräftat att han tycks vara en skurk, efter att först ha bett om hans adress, och en dag senare hört av sig för att säga att de gör vad de kan för att blockera honom!

Inga kommentarer: