Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 6 april 2009

Och här är alltså bilderna...

Här är mina utvalda bilder. Det blev 23 och inte 16, men vafan.

All konstruktiv kritik emottages tacksamt. Som alltid.

Och nu, när jag tittar en gång till, känns det lite som ett antiklimax. Spenderade jag en hel dag med att skapa den här pretentiösa smörjan? Varför? Det är faktiskt inte särskilt bra...






Det här är alltså en dryg vecka sedan. Idag har jag gått ute i t-shirt. Götgatan är rätt dyster halv sju en lördagmorgon...




På flera av de här bilderna över allmänna platser har jag försökt få en slutartid som ska ge suddiga människor, skuggor som går runt, men ändå skärpa i lokalen i övrigt. Och ja, Centralen har ganska konstant belysning men det är kul att pilla på vitbalansen. Konstnärlig frihet!


Här har vi en av de där som fastnade i mitt tele på centralen utan att reagera. Varken hon eller någon annan.

Jag hoppas att inte någon känner igen sin flick- pojkvän med någon annan nu!




Vassego, en alldeles personlig hälsning i din eller min blogg, till den som kan säga vad och var dessa bilder är!


Ännu fler suddiga flanörer

Snart kommer bilder på Kim Anderzon (känd från tusen olika tunga skådespelarinsatser, inte minst Göta Kanal. Ja, båda.
Det de pratade om var: Klimataktion - Klimatkärringarna intar Plattan



4 kommentarer:

Raven sa...

Men alltså. Du kan ju inte sätta en bredd på bilderna som är mer än 100% de blir förstorade och ser ut som skit :)

Annars tycker jag de blåa bilderna ibörjan är för blå och för dystra.

Bilderna på duvan i svartvit är bra, de ser ut som gamla svartvita bilder på duvor gjorde förr :)

Bilderna från centralen skulle haft mycket längre slutartid, förmodligen ett ND400 och några minuter till.

Det här oplanerade kortet tyckte jag var roligt: http://www.facebook.com/photo.php?pid=2142418&l=f3c47e1042&id=618511156

Cinks sa...

Jag går inte in på detaljer, det är ju konstnärens frihet att själv skapa bilder och jag gissar att du är liiite nöjd åtminstone över de du har plockat ut. Det borde du vara åtminstone. Jag är iallfall imponerad!

Allra mest gillar jag de svartvita. Och den abstrakt orange bilden. Och några fler ;-)

Hänger gärna med ut om du ska plåta nån mer dag så kan vi byta idéer!

Isidor sa...

Tack hörrni!
Raven, jag vet inte vad Picasa gjort med de högupplösta bilderna jag skickade upp, men så fort jag får ork och tid ska jag fixa till det.

Och ja, Cinks, du är välkommen med nästa gång!

cjl sa...

Mmm.. jag ska också kommentera. Sen. :)