Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

söndag 2 mars 2014

Vårbilder

Hösten övergick nästan omärkligt i vår. Den kortaste vintern på länge är slut, och det gör mig faktiskt ingenting.

Det betyder också att höstprojektet, som mycket väl fyllde sin funktion, nu är över, och får sägas ha övergått i vårprojekt. Bilderna blir nog ungefär likadana, sånär som på snödropparna. Och snödroppebilden var kass, så den utgår.

Den här parkbänken börjar bli ett stående inslag i bloggen, men det är något vackert och stillsamt över parkbänkar. Särskilt den här, som liksom ser ut att titta ut över vattnet alldeles i sin ensamhet. Lugnt och fint. Och lite bättre med kortare skärpedjup.
Anka. Ankor är vackra.
Kärlek.
Också kärlek. Oavsett vad Krist- och Sverigedemokrater säger.
Den här ska jag kränga till Alla Hjärtans Dag nästa går, tror jag. Säg till om ni ser den i ett kortställ på Gallerix.

Inga kommentarer: