Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

måndag 27 december 2010

Dagens session i studion

Idag har det varit studiodag, med vänner och bekanta och deras vänner.
Det här kan vara dagens bästa bild...



... men eftersom jag åter tagit galet många bilder återstår det att se.
Fast. Jag tror faktiskt inte jag tagit för många. Jag har tagit dem en i taget och försökt variera, med viss framgång, och många har blivit dåliga, så det var tur jag tog många!

Det känns som om det varit lite mer tanke idag än många gånger tidigare, och som om jag kommit ihåg att komponera och kolla hår som låg fel och fonder vars kant syntes och sånt trams. Och exponering. Och ISO-tal. Och....

Ja. Sånt.

Tack för idag, ni som var med!

10 kommentarer:

Krille sa...

Jag bockar för att jag fick se kanske dagens bästa :)
Riktigt kul bild som ger mig ett grymt ha begär... av att höra fotografens logg de två sista minuterna innan slutaren öppnade sig!

Isidor sa...

"Sjysst. Pussas!"
Ja, det var väl ungefär det. Jo, och så "En gång till!" några gånger.

Jag har åtta pussbilder. Och så några när de bara är på luddet ihop.

Ja, och så en mamma som lovade "Om ni gör det här fint, får ni bilar!" (hon hade en hel kartong leksaksbilar. Och russin. Barn är lättköpta!)


Jag har fler, men som sagt, det här kan vara den bästa.

Mina egna barn uppförde sig sämre. De ramlade bland annat och slog huvudet i golvet, men vissa bilder blev bra även på dem. Då är jag ju dock partisk, så jag föredrar att publicera bilder på andras barn. Då är jag mer objektiv (pun intended). Och ja, jag drack kaffe ur min 70-200 L.

Krille sa...

Haha bilar!
Jag tyckte faktisk inte att det såg planerat ut alls, bara kul-snyggt!

Hur snabba är blixtarna, hår många bilder på raken kan du ta med 7'an?

Kakbiten sa...

Inte bara dagens bästa utan världens bästa tror jag (inte alls partisk).

Det var oväntat lätt att få dem att pussas, och lilla damens händer var helt spontana. För just detta var det enda vi gjorde att sätta dem mittemot varandra och sedan be om en puss...

Bilarna och russinen behövdes till andra bilder......

/Mamman
Ps. Vill se MEEEEEEEEEEEEEER

Isidor sa...

Det kommer mer. Sitter med bilderna as we speak, men tyvärr har jag två små röj-troll här som slåss, skriker och har sönder saker...

Isidor sa...

... och kakbiten har rätt. Pussarna var löjligt lättköpta!

Lensbabie sa...

Helt underbar bild :D
Dom så söta så man blir alldeles tårögd. *torkar bort en tår*
Att få pussas blir svårare ju äldre man blir så det är lika bra dom börjar öva tidigt :D

Isidor sa...

Ja, men visst är de söta?
Tror de pussas mycket. De har varit bästisar sedan födseln.

Aurora sa...

Men guuud så sött!!!! Vill se mer!! :-)

Isidor sa...

Det finns inte jättemycket mer att visa på barnen, utöver rätt så ordinära bilder på ovanligt söta barn.