Mitt bildmässiga navelskåderi. Ett försök att lära av mina egna bilder. All konstruktiv, saklig kritik emottages tacksamt.

tisdag 15 april 2008

Ett nytt och bra ord

Jag har inte hört ordet förr, men jag tyckte det lät bra när jag prövade det. Fast någon annan har säkert kommit på det före mig:

Teknikonani (subs.): Att tala om tekniken istället för att använda den.
Ex. "Min kamera har den bästa färgåtergivningen. Därför tar jag bilder på min fru i vår trädgård med just den."
Ex. "Min kamera har den högsta upplösningen. Därför använder jag just den när jag tar kort på min Volvo 940 på garageuppfarten när den ska säljas."
Ex. "Jag ska köpa en XXX-kamera av modellen YY för att den har De Här Tusen Miljonerna Balla Funktioner, så att jag kan ta en bild av min kompis med en drink i handen i en bar på Kho Phi Phi."

Inga kommentarer: